침례의 의미 2
생명의말씀
고벨화 2011-07-31 , 조회 (313) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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침례의 의미(2)

-고린도 전서 12장 13절- 우리가 유대인이나 헬라인이나 종이나 자유자나 다 한 성령으로 세례를 받아 한 몸이 되었고 또 다 한 성령을 마시게 하셨느니라
-사도행전 8장 36절- 길 가다가 물 있는 곳에 이르러 내시가 말하되 보라 물이 있으니 내 가 세례를 받음에 무슨 거리낌이 있느뇨

이 침례는 두 방면이 있는데 하나는 물에 의한 보이는 면이고 다른 하나는 성령에 의한 보 이지 않는 면입니다. 보이는 방면은 보이지 않는 방면의 표현과 간증인 데 반해 보이지 않 는 방면은 보이는 방면의 실제입니다. 그 영에 의한 보이지 않는 면이 없다면 물에 의한 보 이는 면은 공허합니다. 또한 물에 의한 보이는 면이 없다면 그 영에 의한 보이지 않는 면은 추상적이고 비실제적입니다. 그러므로 둘 다 필요합니다.

주 예수님께서 이 침례를 수행하라고 제자들에게 명하신 지 얼마 안 되어서 그분은 오순절 날에(사도행전 1장 5절, 2장 4절). 그리고 고넬료의 집에서(사도행전 11장 15-17절), 그들과 교회 전체를 성령 안에 침례 주셨습니다(고린도 전서 12장 13절). 그런 다음 제자들은 이것 에 근거하여 새로운 회심자들을 눈에 보이는 물 속으로뿐 아니라 눈에 보이지 않는 그리스 도의 죽음 안으로(로마서 6장 3-4절), 그리스도 자신 안으로(갈라디아서 3장 27절), 삼일 하 나님 안으로(마태복음 28장 19절), 그리스도의 몸 안으로(고린도 전서 12장 13절) 침례주었 습니다. 그리스도의 죽음과 장사를 상징하는 물은 침례받은 자들의 역사를 끝내는 무덤이라 고 여겨질 수 있습니다.

기 도 : 주 예수여! 침례 뒤에 있는 깊고 보이지 않는 실제를 감사합니다. 그것을 통하여 나 의 낡고 소극적인 역사로부터 그리스도의 죽음 안으로, 당신의 비밀스러운 몸 안으로, 당신 자신 안으로 옮겨 질 수 있습니다. 이런 실제를 인하여 당신을 찬양합니다. 아멘.

The Significance of Baptism (2)

-1 Cor. 12:13- For also in one Spirit we were all baptized into one body, whether Jews or Greeks, whether slaves or free, and were all given to drink one Spirit.
-Acts 8:36- And as they were going along the road, they came upon some water, and the eunuch said, Look, water. What prevents me from being baptized?

This baptism has two aspects: the visible aspect by water and the invisible aspect by the Holy Spirit. The visible aspect is the expression, the testimony, of the invisible aspect, whereas the invisible aspect is the reality of the visible aspect. Without the invisible aspect by the Spirit, the visible aspect by water is vain; and without the visible aspect by water, the invisible aspect by the Spirit is abstract and impractical. Therefore, both are needed.

Not long after the Lord Jesus charged the disciples to carry out this baptism, He baptized them and the entire church in the Holy Spirit (1 Cor. 12:13) on the day of Pentecost (Acts 1:5; 2:4) and in the house of Cornelius (11:15-17). Then, based on this, the disciples baptized the new converts, not only visibly into water but also invisibly into the death of Christ (Rom. 6:3-4), into Christ Himself (Gal. 3:27), into the Triune God (Matt. 28:19), and into the Body of Christ (1 Cor. 12:13). The water, signifying the death of Christ with His burial, may be considered a tomb to terminate the history of the baptized ones.

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